روش ساخت کتراک

طرز تهیه کتراک

طرز تهیه کتراک :

 

 این مقاله به شما مشتریان عزیز کمک خواهد کرد تا به نتایجی که نیاز دارید دسترسی و اشراف کامل داشته باشید ، این مقاله در سه بخش ۱- توضیح کتراک ۲- انواع کیفیت کتراک اصل و ۳- طرز تهیه کتراک برای شما مشتریان عزیز آماده سازی شده است .

 

کتراک چیست ؟

کتراک ماده ای غیر انفجاری ( غیرهجومی ) که به هنگام ترکیب با آب باعث ایجاد فشار عرضی در سنگ ، ساروج ، بتن و یا قسمتی که نیاز به تخریب دارد باعث ایجاد ترک و خورد شدن آن جسم می شود .

کتراک جزو بهترین محصولات تخریب بتن ، سنگ ، ساروج و اجسام از این دسته است ، برخی از افراد به دنبال حلال های ساروج و … میگردند که لازم به ذکر است این محصولات از نظر هزینه مقرون به صرفه نیستند ، زمانبر هستند و کیفیت آنها متفاوت است و ممکن است کارایی لازمه را نداشته باشند .

این محصول ابتدا به صورت وارداتی در کشور عرضه و پس از مدتی واردات آن ممنوع اعلام شده است زیرا هم اکنون چندین کارخانه فعال تولید کننده کتراک با کیفیت در ایران وجود دارد ، رنگ این محصول طوسی مایل به آبی است و به صورت پودری در کیسه های ۲۵ کیلویی بسته بندی می شود .

 

کیفیت کتراک اصل :

کیفیت این محصول بستگی به خلوص آن دارد ، برخی از دلال ها با افزودن موادی همچون آهک و یا گچ کیفیت کتراک را پایین می آورند که به آن کتراک ۲ ساعته و یا نیم ساعته گفته می شود .

اینجا را هم بخوانید  تقویت بتن

کتراک هایی که با قیمت پایین تر در بازار هستند حاوی مواد ناخالص ذکر شده در بالا هستند که ممکن است عمکرد این محصول را مختل کند و مشتریان از این محصول ناراضی باشند .طرز تهیه کتراک در محصول اصلی و با کیفیت کارایی بسیار مطلوبی به همراه خواهد داشت .

کتراک خارجی با نسبت خلوص بسیار بالاتر هستند که کارایی آنها بیشتر بوده و همینطور مقدار تخریب آنها بیشتر است و زمان کمتری صرف تخریب خواهید کرد .

کتراک با کیفیت نسبت به شرایط محیطی نظیر درجه هوا و شرایط کاری مانند سختی سنگ ، ساروج یا بتن میتواند رفتار های متفاوتی داشته باشد اما طی نیم ساعت الی ۴ ساعت تاثیر تخریبی خود را ارائه می دهد .

روش ساخت کتراک

 

روش استفاده از کتراک :

این ماده شیمیایی هیچ گونه صدایی در هنگام انجام از خود بروز نمی دهد و حتی تغییر دما در سنگ یا بتن ایجاد نمی شود که این برترین مزیت استفاده از این محصول است .

به دلیل شیمیایی بودن این ترکیب ، هنگام مخلوط شدن با آب گاز سمی از خود خارج میکند که برای چشم بسیار مضر است و میتواند آسیب زا باشد پس بهتر است قبل از استفاده از این محصول حتما نکات ایمنی از جمله عینگ ، ماسک و دستکش پلاستیکی را رعایت کنید .

از ماده غیر انفجاری کتراک در بسیاری از محیط ها استفاده می شود از جمله معادن سنگ ، حفاری ها ، تخریب کاری انواع بتن ها( ازجمله بتن مصلح و غیر مصلح ) و … این استفاده های کتراک است .

 

 برای مشاوره و آموزش رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶

اینجا را هم بخوانید  میزان مصرف کتراک

سایتkatrock.ir
@katrock کانال تلگرام

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید