X

طرز تهیه کتراک

طرز تهیه کتراک :

 

 این مقاله به شما مشتریان عزیز کمک خواهد کرد تا به نتایجی که نیاز دارید دسترسی و اشراف کامل داشته باشید ، این مقاله در سه بخش ۱- توضیح کتراک ۲- انواع کیفیت کتراک اصل و ۳- طرز تهیه کتراک برای شما مشتریان عزیز آماده سازی شده است .

 

کتراک چیست ؟

کتراک ماده ای غیر انفجاری ( غیرهجومی ) که به هنگام ترکیب با آب باعث ایجاد فشار عرضی در سنگ ، ساروج ، بتن و یا قسمتی که نیاز به تخریب دارد باعث ایجاد ترک و خورد شدن آن جسم می شود .

کتراک جزو بهترین محصولات تخریب بتن ، سنگ ، ساروج و اجسام از این دسته است ، برخی از افراد به دنبال حلال های ساروج و … میگردند که لازم به ذکر است این محصولات از نظر هزینه مقرون به صرفه نیستند ، زمانبر هستند و کیفیت آنها متفاوت است و ممکن است کارایی لازمه را نداشته باشند .

این محصول ابتدا به صورت وارداتی در کشور عرضه و پس از مدتی واردات آن ممنوع اعلام شده است زیرا هم اکنون چندین کارخانه فعال تولید کننده کتراک با کیفیت در ایران وجود دارد ، رنگ این محصول طوسی مایل به آبی است و به صورت پودری در کیسه های ۲۵ کیلویی بسته بندی می شود .

 

کیفیت کتراک اصل :

کیفیت این محصول بستگی به خلوص آن دارد ، برخی از دلال ها با افزودن موادی همچون آهک و یا گچ کیفیت کتراک را پایین می آورند که به آن کتراک ۲ ساعته و یا نیم ساعته گفته می شود .

کتراک هایی که با قیمت پایین تر در بازار هستند حاوی مواد ناخالص ذکر شده در بالا هستند که ممکن است عمکرد این محصول را مختل کند و مشتریان از این محصول ناراضی باشند .طرز تهیه کتراک در محصول اصلی و با کیفیت کارایی بسیار مطلوبی به همراه خواهد داشت .

کتراک خارجی با نسبت خلوص بسیار بالاتر هستند که کارایی آنها بیشتر بوده و همینطور مقدار تخریب آنها بیشتر است و زمان کمتری صرف تخریب خواهید کرد .

کتراک با کیفیت نسبت به شرایط محیطی نظیر درجه هوا و شرایط کاری مانند سختی سنگ ، ساروج یا بتن میتواند رفتار های متفاوتی داشته باشد اما طی نیم ساعت الی ۴ ساعت تاثیر تخریبی خود را ارائه می دهد .

 

روش استفاده از کتراک :

این ماده شیمیایی هیچ گونه صدایی در هنگام انجام از خود بروز نمی دهد و حتی تغییر دما در سنگ یا بتن ایجاد نمی شود که این برترین مزیت استفاده از این محصول است .

به دلیل شیمیایی بودن این ترکیب ، هنگام مخلوط شدن با آب گاز سمی از خود خارج میکند که برای چشم بسیار مضر است و میتواند آسیب زا باشد پس بهتر است قبل از استفاده از این محصول حتما نکات ایمنی از جمله عینگ ، ماسک و دستکش پلاستیکی را رعایت کنید .

از ماده غیر انفجاری کتراک در بسیاری از محیط ها استفاده می شود از جمله معادن سنگ ، حفاری ها ، تخریب کاری انواع بتن ها( ازجمله بتن مصلح و غیر مصلح ) و … این استفاده های کتراک است .

 

 برای مشاوره و آموزش رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶

سایتkatrock.ir
@katrock کانال تلگرام

 

دسته بندی: کتراک
admin:
Related Post