ماده منفجره سی ۴

ماده منفجره سی ۴

بلک پاور بر خلاف ماده منفجره سی ۴ بدون ایجاد سرو صدا و بدون ایجاد لرزش و ارتعاش در سازه تخریب را انجام میدهد.

سی ۴ (c4) :C4 یک نوع مواد منفجره است. که این ماده منفجره پلاستیکی است. سی ۴ و تمام مواد منفجره پلاستیکی به دو منظور تولید شده اند. اولا با استفاده از این مواد ، حساسیت این گونه از مواد منفجره به فشار و ضربات ناگهانی بسیار کاهش می یابد و حمل و نقل این گونه از مواد برای کاربران مختلف خصوصا واحدهای نظامی بسیار امن تر و راحت تر صورت می گیرید.جالب است که بدانید این ماده منفجره حتی با شلیک مستقیم گلوله نیز منفجر نمی شود. سی ۴ قابلیت شکل پذیری بالایی دارد که مانند خمیر اسباب بازی تغییر شکل میدهد. اما اگر امکان دسترسی به c4 برای تخریب را ندارید جایگزین بهتر برای آن کتراک است. که کتراک ماده غیره منفجره منبسط شونده است که در تخریب بتن ، سنگ و ساروج میتواند بسیار موثر عمل کند .

ماده پایه ای برای ساخت سی ۴ ماده منفجره ” RDX ” است. این ماده چیزی در حدود ۹۱ درصد از ترکیب کلی ماده منفجره مورد نظر را تشکیل می دهد. باقی این ماده از ترکیبات پلاستیکی و روغن موتور تشکیل می شود.

RDX یک ماده منفجره قدرتمند با درجه حساسیت متوسط است که پس از جنگ جهانی دوم نیز مورد استفاده قرار گرفت.RDX به دو روش ساخته می‌شود.

ماده منفجره سی 4

فروشی نیست ، به جای مواد انفجاری غیر مجاز از بلک پاور استفاده کنید که بی خطر و غیر انفجاری است.

اینجا را هم بخوانید  بلک پاور انفجار بی خطر

روش ساخت دینامیت سی ۴ :

۱-ترکیب اسید نیتریک ۹۹ درصد با هگزامین و اوره
۲-ترکیب اسید نیتریک ۶۵ درصد با هگزامین و نیترات آمونیوم

 

هگزامین در ساخت دو نوع ماده منفجره کار برد دارد:

۱-هگزامین پروکسید:ترکیب هگزامین و آب اکسیژنه و اسید سولفوریک یا کلریدریک به عنوان کاتالیزر.
۲-RDX که در بالا گفته شد.این ماده سرطان زا و کار کردن با آن ریسک بزرگی است هگزامین از ترکیب فرمالین(فرمالدهید محلول در آب) و آمونیاک تشکیل می‌شود.

RDXکه از مواد تشکیل دهنده سی ۴ است بسیار سرطان زا بوده است بهتر است برای تخریب به جای سی ۴ که بسیار خطرناک است از کتراک استفاده شود که کتراک بدون آلودگی زیستی و آلودگی صوتی به بهترین نحوه ممکن تخریب را انجام میدهد تا دیگر نیاز به استفاده مواد آتشباری نباشد .

امروزه در انواع گوناگونی از نارنجکها و مین های ضد نفر از سی ۴ به عنوان ماده انفجاری استفاده می شود. باید گفت که سی ۴ معمولا از فیتیله سوزان و یا خرج الکتریکی برای انفجار استفاده می کند.

 

مزایای C4 :

_ قدرت تخریب بالایی نسبت به TNTدارد.( ماده غیر منفجره بی صدا کتراک جایگزین میتواند باشد)

_ غیر قابل شناسایی توسط دستگاه های اشعه ایکس

_ دارای شکل خمیری و نرم است که به راحتی میتوان جاسازی کرد.

_ قابلیت حمل و نقل آسان را دارد.

 

مقایسه مواد منفجره و غیر منفجره:

اولین مسئله قابل توجه این است که برای استفاده از مواد منفجره نیاز به کارشناس تخریب و مجوز است که این مسئله هم زمان بر هم هزینه بر است.

شما به راحتی میتوانید عملیات تخریب را با بلک پاور انجام دهید و نیازی به کارشناس تخریب ندارید کافی است با مشاوران ما تماس بگیرید و از آموزش های رایگان آن ها استفاده کنید و تخریب را انجام دهید.

اینجا را هم بخوانید  ساروج ، دانستنیهای ساروج

 برای مشاوره و آموزش رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶

سایتkatrock.ir
 katrock@ کانال تلگرام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید