لوله فاضلاب ظرفشویی

روش باز کردن لوله فاضلاب

روش باز کردن لوله فاضلاب

گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی یکی از مشکلات مشترک همه ماست و دیر یا زود هر یک از ما در خانه یا محل کار خود با مشکل گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی روبرو می شویم و ما سعی داریم با این مقاله بهترین راهکار ممکن را برای حل این مشکل به شما آموزش دهیم .

راحت ترین و ساده ترین راه ممکن برای باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی باز کردن سیفون ( شتر گلو ) زیر سینک و تخلیه و تمیز کردن آن است . ما استفاده از مواد لوله بازکن اسیدی را برای باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی پیشنهاد نمی کنیم زیرا مواد شیمیایی آنها به سینک ظرفشویی شما آسیب می رساند و رنگ آن را تیره می کند . اما در نهایت انتخواب با شماست .

اما برای باز کردن گرفتگی چاهک کف آشپزخانه چندین روش وجود دارد که بهترین آن استفاده از لوله بازکن خانگی است . این وسیله کوچک پلاستیکی و دوست داشتنی می تواند با مکش و فشار هوا محتویات داخل لوله فاضلاب را به سمت خارج و به داخل چاه هدایت کند .

محلول های شیمیایی لوله بازکن هم در بازار موجود است که معمولا حاوی ترکیبات اسیدی هستند و با حل کردن لجن و اجسام گیر کرده در لوله فاضلاب ظرفشویی گرفتگی را رفع می کنند . اما معمولا استفاده از آنها توصیه نمی شود زیرا ممکن است باقی ماندن مقداری از این مواد در لوله باعث خورده شدن و از بین رفتن چسب بین اتصالات لوله ها و … شود و با نشت آب در دراز مدت باعث خسارت شود . پس اگر از این مواد استفاده می کنید حتما طبق دستورالعمل زیر یا نوشته شده بر روی بسته بندی محصول پیش بروید .

روش باز کردن لوله فاضلاب

دستورالعمل استفاده از محلول لوله بازکن

  • محلول مایع را داخل مجرای فاضلاب ریخته، براساس دستورالعمل مندرج روی بسته بندی، پس از گذشت مدت زمان قید شده، آب را باز کنید. باقی ماندن محلول شیمیایی باعث خوردگی لوله های فلزی یا حتی پلاستیکی و سبب پوسیدگی می شود.
  • اگر مواد لوله بازکن به شکل جامد است، آن را در مدخل دریچه فاضلاب بریزید و آب را به صورت قطره ای روی آن باز کنید تا در اثر تماس با آب حل و وارد مجرای فاضلاب شود.
  • پس از ریختن محلول لوله بازکن مراقب باشید بخار متصاعد شده از این مواد به مجرای تنفسی و مخاط چشم شما نفوذ نکند چون بسیار آسیب زننده است. هنگام مصرف این مواد با استفاده از ماسک ضخیم و چند لایه، دهان و بینی تان را بپوشانید و در صورت پاشیدن این مواد به داخل چشمتان بسرعت و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از داخل به خارج، چشمتان را با آب بشویید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
  • محلول های لوله باز کن چند نوع دارد؛ یک نوع برای رفع گرفتگی ناشی از چربی ها و ذرات غذاست و نوع دیگر برای رفع تجمع مو بخصوص در مجرای فاضلاب حمام به کار می رود. در نتیجه به نوع محلول لوله بازکن توجه کنید.
  • چون محلول لوله یا چاه بازکن در ترکیب با گازهای داخل چاه می تواند خطرساز شود در مصرف آن زیاده روی نکنید.
  • بهترین راه پیشگیری از گرفتگی مجرای فاضلاب آشپزخانه، قرار دادن توری روی سوراخ چاه ظرفشویی و خالی کردن تفاله چای و باقیمانده مواد غذایی در سبدهای کوچک مشبک است و مهم ترین توصیه این که باقیمانده چربی یا روغن غذا را داخل مجرای فاضلاب ظرفشویی یا چاه کف آشپزخانه نریزید چون اگر با آب سرد در تماس باشد، چربی سفت می شود و به دیواره لوله ها می چسبد و خود عامل گرفتگی می شود.
  • بر این اساس، مواد چرب را داخل روزنامه ریخته، در سطل زباله بیندازید و پس از اتمام شست و شوی ظروف، مقداری آب داغ یا آب جوش داخل مجرای فاضلاب سینک ظرفشویی و چاهک کف آشپزخانه بریزید.
اینجا را هم بخوانید  فنر لوله باز کن خانگی

روش باز کردن لوله فاضلاب

روشی حرفه ای تر برای باز کردن لوله فاضلاب نیز وجود دارد که به آن فنر زدن یا لوله بازکنی با فنر گفته می شود . در این روش فنرهای مخصوص از جنس فولاد را به سر دریل می بندند و آن را به داخل لوله هدایت می کنند تا پس از برخورد با موادی که باعث گرفتگی لوله شده اند آنها را خرد و از بین ببرند .

البته تماس با شرکتهای لوله بازکنی گزینه بسیار هوشمندانه تری است . چرا که تجهیزات آنها بسیار حرفه ای تر است و می توانند محل دقیق گرفتگی و نوع گرفتگی را پیش بینی کنند و با بستن سرفنر های مخصوص و همراهی آب به راحتی و بدون ایجاد خسارت و با هزینه ای اندک و معقول گرفتگی را رفع نمایند .

معمولا برای رفع گرفتگی فاضلاب در حمام و توالت نمی توان به صورت شخصی اقدام کرد و حتما باید با کارشناس مربوطه تماس بگیریم . زیرا برای مثال محلول های شیمیایی نمی توانند موهای داخل لوله فاضلاب حمام را از بین ببرند و این نوع گرفتگی فقط با فنر زدن رفع می شود .

پانچر راه حلی آسان تر
این محصول(خورنده بتن و ساروج) جدید کم خطر برای انسان و محیط زیست و با استفاده آسان برای کاربر می باشد.

پانچر یک جایگزین اسید است که عاری از بخارات و بوی نامطبوع می باشد. pancher با حل کردن (شکستن پیوند بین مولکولی) پیوند یونی در داخل سیمان، آن را حل کرده و سیمان یا بتن را از روی هر سطح بر میدارد، تبادل یونی استفاده شده در این محصول برای اولین بار در صنعت بکار گرفته شده است.
پانچرحاوی اسیدهای موریاتیک، هیدروکلریک، سولفوریک و یا فسفریک نمی باشد.

اینجا را هم بخوانید  گرفتگی لوله فاضلاب لباسشویی

 

با استفاده از پانچر لوله های گرفته شده ، حتی به وسیله سیمان و بتون صد در صد باز می شود و دیگر نیازی به فنر زدن ، استفاده از اسید های قوی و خطر ناک و یا شکافتن لوله ها ویا روش های زمان بر و هزینه های بالا نیست.

 

 برای مشاوره و آموزش رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶
سایت Katrock.ir
🏔 @katrockk 🏔 کانال تلگرام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید