انواع روش های متداول برش بتن

انواع روش های برش بتن

 برش بتن به عنوان یک روش نوین و مناسب برای حذف تمام یا قسمتی از یک سازه بتنی جایگزین روش های سنتی تخریب بتن شده است. در روش های جدید برش بتن بر نکاتی همچون عدم ایجاد آلودگی صوتی، عدم ضربه به فونداسیون، دقت در برش و … توجه شده است. مزایای زیاد این روش ها سرعت جایگزینی آنها را بالا برده است. امروزه در مواردی که نیاز به حذف قسمتی از یک سازه بتنی است، دیگر از سوی مهندسان ساختمان مجوز تخریب بتن با استفاده از ابزارهای آسیب رسان به سازه بتنی باقیمانده ( همچون پرفراتور و پیکور)  داده نمی شود.

برش با سیم الماسه (برش سیمی)

اولین روش یعنی برش بتن با استفاده از دستگاه سیم برش (Wire Sawing machines) و سیم المسه مخصوص برش بتن، یکی از جدیدترین و پر استفاده ترین روش های برش بتن (بتون) مسلح می باشد. بوسیله این عملیات (برش سیمی) می توان اشکال مختلف و با هر ابعادی را در سازه بتن ایجاد نمود. از ویژگی های این روش، توانایی انجام برش در هر نوع سطوح عمودی، افقی و شیبدار و حتی در ارتفاعات بلند می باشد. این روش نسبت به سایر روشها مزایایی از قبیل عدم محدودیت ابعاد برش، عدم ایجاد آلودگی صوتی، دقت ابعادی بالا، سرعت برش بالا و پیوستگی برش را دارا می باشد.

انواع روش های برش بتن

سوراخکاری در بتن (کُرگیری)

از موارد مهم استفاده از کرگیری (سوراخ کاری با دریل بتن بری (Core Drilling Machines))، ایجاد سوراخ در بتن در هر قطر و ضخامت برای عبور کابل های برق، لوله های آب و گاز، تأسیسات ساختمانی و… می باشد.

اینجا را هم بخوانید  تخریب بتن مسلح با کتراک

کرگیری جهت ایجاد سوراخ های دایره ای در بتن مسلح، پیش ساخته، آسفالت، آجر، بلوک سیمانی، مصالح ساختی استفاده می شود.

همچنین می توان در مناطق و مکان هایی که قابل دسترسی جهت استفاده از تجهیزات دیگر برش بتن نمی باشد، با استفاده از ایجاد کرهای پیوسته اشکال مد نظر را ایجاد نمود.این امکان نیز وجود دارد که در کف خیابان، پیاده رو، دیوار ها، سقف، کف ساختمان ها و حتی بر روی سطوح لغزنده عملیات سوراخ کاری انجام گردد.

استفاده از کاتر (کف بری)

یکی دیگر از روش های متداول برش بتن استفاده از دستگاه های کف بر یا به اصطلاح همان کاترها (Cutter machines) می باشد.

در این روش از دستگاه های کاتر برقی و دیزلی که دارای دیسک های الماسه در سایز های مختلف می باشد استفاده می شود. شیار هایی تا عمق ۴۰ سانتیمتر به صورت خطوط کاملا مستقیم در بتن ایجاد می گردد.موارد عمده استفاده از کاترها جهت برداشت قسمت های خراب کف خیابان ها و سالن ها جهت ترمیم، ایجاد راهگاه های عبور آب و تاسیسات در کف سالن ها، برداشت کامل کف سالن ها یا پل ها، باز کردن حفره های عمقی در کف سالن ها و … می باشد. مهمترین برتری این روش نسبت به برش سیمی دقت بسیار بالاتر در برش و ایجاد صافی سطح مناسب در دیواره برش خورده می باشد.

استفاده از وال ساو (دیواربری)

در این روش با استفاده از دستگاه های عمود بر (Wall Sawing machines) که بر روی دیوار  و سطوح عمودی نصب می شود.

سطوح برش می خورد. به دلیل اینکه روش برش این دستگاه به صورت تیغه ای می باشد از مزیت دقت ابعادی در برش و  صافی سطح بالا در محل برش برخوردار می باشد. از  این روش برای  برش سطوحی که سطح پشتی بتن نیز آزاد می باشد می توان استفاده نمود. با استفاده از  تغییر قطر تیغه های برش، برش های با ابعاد طولی و عرضی نامحدود و تا عمق حدود ۱ متر  را می توان ایجاد نمود.

اینجا را هم بخوانید  بلک پاور دینامیت بی صدا

جهت خرید پانچر (حلال بتن و ساروج) میتوانید با به قیمت های زیر با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

 

برای مشاوره و آموزش رایگان  با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶
سایت Katrock.ir
🏔 @katrockk 🏔 کانال تلگرام

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید