اسید لوله بازکن چیست

اسید لوله بازکن چیست

 

گرفتگی لوله های فاضلاب یکی از شایع ترین مشکلاتی است ک همه ی ما آن را تجربه کرده ایم.قطر لوله های فاضلابی به اندازه ی عبور مقدار معینی آب طراحی شده است و هنگامی که شی دیگری در ابعاد بزرگ و کوچک وارد این لوله ها می شود راه عبور آب بسته شده و گرفتگی به وجود می آید که بوی نامطبوعی را نیز به همراه دارد.

سیستم لوله کشی فاضلاب به چاه فاضلاب ختم می شود.استفاده از محلول های لوله بازکن ممکن است باعث بروز بسیاری از مشکلات در این قسمت شود.سیستم لوله کشی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و همچنین نوع و جنس لوله های استفاده شده در محل بسته به کاربرد آن و مدت زمان ساخت ساختمان انواع مختلفی دارد.زیرا این موضوع میتواند تاثیر زیادی بر شدت تخریب در اثر این محلول ها بگذارد.

همچنین محلول های لوله باز کن میتواند آسیب های مخربی به پوست بدن و چشمان شخص وارد کند.این آسیب میتواند به قدری وحشتناک باشد که حتی موجب از دست دادن بینایی فرد شود.

در بروز همچین حوادث و اتفاقاتی باید قبل از رسیدن پزشک سریعا محل آلوده شده (چشم یا پوست) را با آب فراوان به مدت ۲۰ دقیقه شست وشو داد تا آسیب ناشی از این محلول تا حدی کاهش یابد.

برای پیشگیری ار بروز چنین اتفاقاتی بهتر است که به توصیه های زیر توجه کافی شود:

  • درهنگام کار باید از وسائل ایمنی (عینک-دستکش-ماسک) استفاده کرد
  • به صورت غلیظ استفاده نشود زیرا آسیب های وارده در صورت غلیظ بودن مواد بیشتر است.علاوه بر این موضوع غلظت زیاد باعث پوسیدگی و ترکیدگی لوله ها نیز می شود.
  • دور از دسترس اطفال نگهداری شود.
اینجا را هم بخوانید  اسید مناسب برای لوله بازکنی

قربانیان اصلی این محلول ها کودکان هستند.چراکه طراحی های شاد و جالب روی بسته بندی های این مواد باعث جذب کودکان خردسال شده و بسیاری از آنها را به کام مرگ کشانده است.بسیاری از کودکان این مایعات سمی را به جای آب یا شربت می نوشند که در پی آن سوختگی دستگاه گوارش آنها را منجر می شود.

شاید حائز اهمیت ترین نکته درباره این محلول ها این باشد که به عنوان فرد آگاه و بالغ مسئولیم تا از دسترس کودکانمان دور نگهشان داریم.زیرا که پس ار بروز همچین اتفاقات ناگواری نه تنها کودک به لحاظ شرایط جسمی رنج بسیاری می کشد, در درازمدت نیز صدمات روحی شدیدی به وی و خانواده اش وارد می شود که به مراتب جبران ناپذیر است.

 

انواع محلول های اسیدی

از انواع محلول های اسیدی می توان به محلول های لوله بازکن,گاز پاک کن,جوهرنمک و سفیدکننده ها اشاره کرد که حین استفاده ار تمامی آنها باید نکات فوق را در رعایت کنیم.

راهنمای استفاده از محلول ها:

محلول لوله باز کن را داخل راه آب مکانی که دچار گرفتگی شده است می ریزیم.با توجه به اطلاعات روی بسته بندی محصول,درزمان مشخص آب را به صورت قطره ای باز می کنیم تا اسید از درون لوله ها شسته شود.توجه به زمان بسیار مهم است زیرا اگر بیشتر از لزوم ماده درون لوله ها بماند باعث پوسیدگی و نشت می شود.

در این حین باید مراقب بود که بخار ناشی از اسید وارد مجرای تنفسی فرد نشود.استفاده از ماسک مخصوص و بیرون رفتن از محل در مدت تعیین شده می تواند از این آسیب جلوگیری کند.

اینجا را هم بخوانید  قیمت محلول لوله بازکن

در آخر به این موضوع توجه داشته باشید که به نسبت نوع گرفتگی ازین مواد استفاده کنید.

چرا که اگر گرفتگی ناشی از تجمع مو باشد از یک نوع محلول استفاده میشود و اگر ناشی از چربی ها و غذای انباشته شده در راه اب باشد باید از نوع دیگری استفاده کرد.

سلامت شما از همه چیز مهم تر است.

پانچر راه حلی آسان تر
این محصول(خورنده بتن و ساروج) جدید کم خطر برای انسان و محیط زیست و با استفاده آسان برای کاربر می باشد.

 

موارد کاربرد :

۱ – تمیز کردن سطوح تراک میکسر از بتن “عملکرد تضمینی”

۲- جداسازی بتن از سطح قالب بتن “عملکرد تضمینی”

۳ – شستشوی ابزار آلات که بتن به آن چسبیده “عملکرد تضمینی”

۴ – تمیز کردن بتن از کلیه سطوح کاشی وسرامیک و……  “عملکرد تضمینی.”

۵-باز کردن لوله هایی که با بتون و سیمان پر شده است “عملکرد تضمینی”.

۶- خورنده ساروج های توسی,مشکی,سفید و فرمز  “بستگی به نوع ساروج دارد”.

۷-تخریب بتون سطح از قبیل سقف,کف و …..  “بستگی به نوع بتون ,مدت ساخت,ضخامت”

این محصول در ظروف ۵ ,۱۰ ,و ۲۰ لیتری ارائه میشود.

با استفاده از پانچر لوله های گرفته شده ، حتی به وسیله سیمان و بتون صد در صد باز می شود. دیگر نیازی به فنر زدن ، استفاده از اسید های قوی و خطر ناک و یا شکافتن لوله ها ویا روش های زمان بر و هزینه های بالا نیست.

 

 برای مشاوره و آموزش رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶
سایت Katrock.ir
🏔 @katrockk 🏔 کانال تلگرام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید