اسید ضد سنگ

اسید ضد سنگ

 

 

اسید ضد سنگ

 

نامهای دیگر: katrak , ماده منبسط کننده غیرانفجاری، تخریب کننده سنگ، تخریب کننده بتن، ضد بتن ساروج
بسته بندی: ۳۰ دقیقه ای در کیسه های۲۰ کیلویی و ۲ساعته و ۱۲ ساعته در کیسه های ۲۵ کیلویی
مدت نگهداری: دو سال در بسته بندی اولیه در دمای ۵ الی ۳۵ درجه سانتیگراد.
قابلیت حل: محلول در آب
شکل ظاهری: پودر طوسی رنگ
گرید: صنعتی

کتراک چیست

کتراک یک عامل تخریب کننده ی بدون صدا و غیر انفجاری است که بدون ایجاد سر و صدا، ارتعاش، آلودگی هوا و یا آلودگی محیط زیست، سنگ یا بتن را به راحتی ( به صورت کنترل شده ) قطعه قطعه میکند. این ماده یک پودر خشک است که هنگام مخلوط شدن با آب با نیروی تا ۸۰۰۰ تن در هر متر مربع تولید میکند.

اخذ هیچ مجوزی یا پروانه ای برای استفاده از آن لازم نیست. کتراک در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن استفاده از مواد منفجره یا وسایل مکانیکی (مثلا در نزدیکی ساختمان ها، کابل های زیرزمینی، لوله های گاز، لوله های نفت و آب یا مناطق حساس به صدا) غیر ممکن و نا ایمن است. کتراک یک پودر بی ضرر و غیر سمی است ، که کارآمد، با استفاده آسان و بسیار قابل اعتماد در همه انواع شرایط – حتی زیر آب است.

از آنجا که قابلیت اطمینان آن اثبات شده است، توسط تمام شرکت های مهندسی عمران و ساخت و ساز در سراسر ایران استفاده می شود. این ماده همچنین به عنوان ملات منبسط کننده  شناخته شده است، این محصول کاملا ساده و بی خطر برای استفاده است و تا کنون در همه انواع سنگ ها و حتی بتن مسلح بکار رفته است.

طریقه استفاده کتراک

کتراک را ابتدا با نسبت ۲ به ۱ با آب خالص مخلوط کرده، سپس دوغاب حاصله را به مقدار معین ، تا ۸۰% ارتفاع چال پر می کنیم. سپس سرچال را با گوه چوبی می کوبیم تا در چال بسته شود. سپس پس از نیم ساعت از ریختن کتراک در داخل چال، فعل و انفعالات شیمیایی انجام می گیرد وتولید گاز می کند.

در اثر فشار گاز گوه چوبی مقداری به سمت بالا حرکت می کند. لازم به ذکر است که بایستی دقت شود تا نیم ساعت پس از ریختن دوغاب در داخل چال مجدداً پتک ها را در داخل چال بکوبیم. برای اینکه کتراک عمل شکستن را به طور کامل انجام دهد بایستی ۱ تا ۲ ساعت به آن فرصت داده شود. این زمان بستگی به سختی سنگ دارد.
– تقریبا ۲ کیلوگرم دوغاب کتراک در هر سوراخ با عمق ۱ متر و قطر ۳۸ میلی متر استفاده می شود. قطر سوراخ توصیه شده ۳۸ میلی متر است سوراخ ها نباید با قطر بالای ۴۵ میلی متر حفاری شوند.

اینجا را هم بخوانید  اسید حلال بتن

– ما توصیه می کنیم که از تجهیزات حفاری پنوماتیک استفاده شود (نه ابزار های الکتریکی). کتراک باید با آب شیرین سرد مخلوط شود و در اوایل روز قبل از اینکه سنگ یا بتن زیر نور خورشید گرم شود.
– سوراخ ها باید فاصله ای بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلی متر داشته باشند. فاصله نزدیکتر، دقیق تر خواهد بود.
– مهم است که شما سنگ یا بتن را به صورت باز و جدا از یکدیگر بشکنید . سنگهایی که شکسته شده اند، باید از در حد امکان از هم جدا گردند.
– هنگام حفاری تخته سنگهای آزاد، باید  تقریبا ۸۰٪ از طول  مته را برای سوراخ کاری استفاده نمود. برای سطوح بتنی یا صخره ای در حفاری ها، این عامل عامل در حدود ۱۰٪ است.
– کتراک تقریبا ۸۰۰۰ تن در هر متر مربع نیرو تولید میکند و باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد. پیشنهاد شده است که پس از ریختن، منطقه پاکسازی شود؛  گاهی مشاهده شده است که دوغاب کتراک از سوراخ ها به صورت پف بالا میزند این در صورتی است که بخار بیش از حد ایجاد شده باشد.

اسید ضد سنگ

کاربرد کتراک

۱-استخراج معادن سنگ
۲- تخریب صخره های سنگی و احجام بتنی.
۳-حفاری و احداث تونل ها
۴- تخریب بـتن های مسلـح و غیرمسلح (نظیـر دیوارها، فونداسیونها و….).
۵- تخریب در زیر آب.

حلال بتن و حلال ساروج:

این محصول(خورنده بتن و ساروج) جدید کاملاً بی خطر  (حلال بتن ) برای انسان و محیط زیست و با استفاده آسان برای کاربر می باشد.
pancher یک جایگزین اسید است که عاری از بخارات و بوی نامطبوع می باشد. pancher با حل کردن (شکستن پیوند بین مولکولی) پیوند یونی در داخل سیمان، آن را حل کرده و سیمان یا بتن را از روی هر سطح بر میدارد، تبادل یونی استفاده شده در این محصول برای اولین بار در صنعت بکار گرفته شده است.
pancherحاوی اسیدهای موریاتیک، هیدروکلریک، سولفوریک و یا فسفریک نمی باشد.

موارد کاربرد :


۱ – تمیز کردن سطوح تراک میکسر از بتن

۲- جداسازی بتن از سطح قالب بتن
۳ – شستشوی ابزار آلات که بتن به آن چسبیده
۴ – تمیز کردن بتن از کلیه سطوح کاشی وسرامیک و……
۵-باز کردن لوله هایی که با بتون و سیمان پر شده است
۶- خورنده ساروج های توسی,مشکی,سفید و فرمز
۷-تخریب بتون سطح از قیبل سقف,کف و …..

اسید ضد سنگ

مراحل اجرا:

همواره پانچر را بر روی سطح خشک و خنک اعمال نمایید. بهترین نتیجه از پاشش این محصول با اسپری ایرلس حاصل می شود. اما پاشش با پمپ های معمولی و یا حتی اعمال با برس نیز امکان پذیر است.
قبل از اعمال pancher. از خنک بودن سطح اطمینان حاصل فرمایید.( توجه: هیچگاه pancher.را بر روی سطح داغ شده در مجاورت نور خورشید اجرا ننمایید.)، بهترین زمان برای اجراء ساعات اولیه صبح، بعد از ظهر (غروب) می باشد. بخشی را برای کار مشخص کرده و محلی را بعنوان نقطه شروع در نظر گرفته و پاشش یکنواخت تا پایان قسمت را ادامه دهید. پس از پوشش کامل سطح با pancher.به مدت ۱۰ تا ۴۵ دقیقه

اینجا را هم بخوانید  اسید ساروج

اجازه دهید تا این محصول به داخل سطح نفوذ کند.این زمان بستگی به دمای محیط و ضخامت سازه دارد. زمانی که بر روی سطح، پودر سفیدرنگ، شکری تشکیل شد، مجدداً بر روی سطح pancher. را پاشش نمائید. تا سیر شدن کامل سطح، پس از تبدیل سیمان یا بتن به محصولی پنیری شکل آن را با آب بشویید،‌ بهترین نتیجه از شستشو با فشار بالا (۵۰۰-۳۰۰ Psi) حاصل می شود، فشار خروجی از لوله کشی شهری و یا بصورت دستی نیز پاسخگو می باشد.
برای تمیز کردن وسایل کوچک، آنها را به مدت ۴۵-۲۰ در سطل حاوی pancher. غوطه ور کرده، سپس با آب سرد بشویید. بر روی منیزیوم ابتداً تست نمایید.
از pancher. در زمانی که دمای هوا زیر نقطه انجماد و یا بشدت گرم باشد، از اجرای آن خودداری نمایید. بهترین نتیجه در دمای ۵ درجه سانتی گراد تا ۲۷ درجه سانتی گراد حاصل می شود.
قبل از استفاده در مقیاس وسیع، از روی نقطه کوچکی به منظور اندازه گیری قدرت تمیزکنندگی (تعداد دفعات مورد نیاز) آزمایش نمایید.

ایمنی:

همواره از عینک محافظ در هنگام استفاده یا حمل و نقل استفاده نمایید.
هیچگاه بر روی سطوح داغ پانچر را اجرا نکنید.
به هیچ وجه پانچر را رقیق ننمایید.
قبل از اعمالpancher از خیس کردن بتن و ساروج خودداری نمایید.

اسید ضد سنگ
ارسال در تهران تحویل حضوری یا ارسال با پیک و دیگر شهر ها با اتوبوس و باربری

ماده اف ال۲ و اف ال ۳ حلال ساروج و سنگ

اسید FL2  و ماده اکتیو FL3

یک شبه اسید بسیار قوی به همراه ماده اکتیو آن میباشد که خورنده بسیار قوی ساروج ،سنگ و بتن می باشد

البته این ماده بسیار قوی میباشد و برای استفاده از ان باید مراقب بود

کارایی این ماده از پانچر بیشتر می باشد

در بسه های ۸ لیتری  (۴ لیتر fl2 و ۴ لیتر fl3 ) 

در ظروف ۴۰ لیتری  (۲۰ لیتر fl2 و ۲۰ لیتر fl3 )  

 

 برای مشاوره و آموزش رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶
سایت Katrock.ir
🏔 @katrockk 🏔 کانال تلگرام

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید